BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 14 October 2012

DIARI CHENTA (2)


EPISOD 2

“Sesiapa yang mengikuti blog ni, mesti tertanya-tanya kan, siapalah yang telah menawan hati aku? Emmm… aku gelar dia sebagai Mr.H la ye…”

            Pada 7 – 9 Ogos 2012, aku diminta untuk pergi ke Kursus Peningkatan Profesionalisme Guru-guru Permulaan Bil-4 Tahun 2012 yang bertempat di Hotel Warisan Dunia, Melaka. Di sinilah bermulanya pertemuan  dua mata di mana hanya Mr.H sahaja yang melihat kelibat aku lalu di depan pintu masuk hotel tersebut dan beliau tergerak untuk mengenali aku. Kenapa Mr.H ada di situ ya??? oooo…Mr.H menghantar isteri kepada kawannya yang mengikuti kursus yang sama. Kebetulan, isteri kawan Mr.H adalah kawan saya juga. Dan dari itulah Mr.H merisik daripada kawan aku untuk meminta nombor telefon dan hendak berkenalan dengan aku. Pada malam terakhir di hotel, kawan saya pun bertanya kepada aku, ada orang hendak berkenalan. macam biasalah, jawapan aku tetap ‘no komen’. Pada pendapat aku la, mana-mana lelaki yang betul-betul nak pada kita, dia akan berusaha untuk mendapat wanita tersebut kan. Bukan main tunggu bulan jatuh ke riba je. Sebenarnya, pada waktu yang sama, ramai kawan-kawan aku yang ingin memperkenalkan aku dengan kawan-kawan lelaki mereka. Ada la lebih kurang 5 orang yang hendak berkenalan. Tapi jawapan aku tetap sama, no komen. Jadi, di sini jelas menampakkan bahawa, Mr.H betul-betul tulus untuk berkenalan dan dan berjaya membuat aku tertarik untuk mengenali beliau juga. Nampak kegentleman beliau untuk betul-betul mengenali aku. Tidak macam lelaki lain. Orang kata ‘Tak kenal maka tak cinta’. Dalam pada itulah, kami berkenalan melalui telefon. Hanya mendengar celoteh suara masing-masing. Dalam pada itu juga aku terpikat mendengar suara Mr.H yang lembut dan sopan bila berkata-kata. Terserlah budi bahasa beliau yang baik walaupun tidak tahu bagaimana rupa beliau yang sebenarnya. Jadi, macam itulah cara kami berkenalan. Pada asalnya, di samping niat pergi ke kursus tersebut ingin belajar, tetapi aku telah selitkan dengan niat lain iaitu untuk mencari jodoh. Tak sangka pula ianya menjadi kenyataan. Macam tak percaya pun ada juga. Tapi itulah, perancangan Allah juga yang terbaik. Syukur Alhamdulillah.

“huhu….setelah habis bercerita sesuatu cerita, mesti Mr.H berkata “itulah ceritanya”….. So, inilah ceritanya….” Adakah kami ingin berjumpa??? Tunggu…..”

0 comments: