BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday 1 February 2013

Temuduga Nikah

Assalamualaikum...

ehem ehem... ok, nk cerita sikit pengalaman gi temuduga nikah. Bukan apa, prosedur nikah untuk orang2 johor ni lain sikit... special.. Ia membolehkan bakal-bakal pengantin siap sedia mental dan fizikal sebelum menjalani alam rumah tangga.

Aku gerak dari JB ke Segamat kira-kira jam 8 pagi.. Agak laju jugak, sebab nak sampai segamat sebelum solat jumaat.  Sampai dirumah, aku uruskan segala borang yang diperlukan dari pihak lelaki&perempuan. Aku ajak adik untuk teman ke pejabat agama. Sambil2 tu duk mengulangkaji apa yang patut. Nanti aku bagi ye soalan2 yang selalu disoal semasa temuduga nikah. Untuk aku, Alhamdulillah, soalan yang sangat mudah. Dua soalan je yg ditanya,
1) Mengucap 2 kalimah sahadah beserta maksudnya
2) Doa Qunut

Huhhhh.... lega bila borang nikah dan temuduga telah lulus... yeahhhh dah boleh kahwin... hehe

0 comments: