BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday 20 December 2012

KURSUS KAHWIN

ASSALAMUALAIKUM...

huhu....meh nak cerita sikit pengalaman aku mengikuti kursus kahwin. Tu la, rasa menyesal sangat tak amik masa kat U dulu. Kata xbf, nanti la kita ambil masa nak kahwin... emmmm hampeh, rupanya karam di tengah lautan. ishhh kalau la tahu nak karam, aku ikut jerk kawan2 aku gi kursus tersebut. Harga pun baru je RM50 jerk. Berbanding sekarang naik 2x ganda bahkan tambah lagi extra RM20. Total = RM120. ishhhh hamba menyesal. Emmm tak pe lah...benda dh jadi kan...

Its ok la, aku ke kursus kahwin ditemani oleh rakan sekerja iaitu kak qamarinan, kak zack dan kak noraini. Macam biasa la, aku drive sorang. Nasib Mr.H dan tunjukkan jalan semalam. So, tak de masalah untu aku drive sorang manakala akak2 3 orang tu naik satu kereta.

Sampai di Majlis Abu Bakar, ramai jugak yang pergi kursus bersama pasangan masing2. Dalam hati ni, best tak ek agak2 kalau gi dengan pasangan. Setelah menelaah kebaikan dan keburukan pergi kursus bersama, ohhh lebih baik gi dengan kawan2 sebab boleh duk sekali dan menjadi rakan bersembang. hehe..

Banyak jugak ilmu2 yang dikongsi oleh penceramah2. Ada yang pandai buat lawak tu, lawak sangat. Tergelak2 la jugak.. Ada yang selamber tu, huiiii mengatuk banget mata ni. Apa2 jelah, janji aku dah selesaikan kurusu kahwin selama 2 hari tu dan yang paling penting dapat lesen tuk kahwin. Ehhhh gatalnya.. huhu... Bagi sesiapa yangnak kahwin ke atau yang belum nak kahwin ke, yang dah ada calon ke, dan yang belum ada calon ke, nasihat aku cepat2 la gi kursus kahwin ye, takut2 nanti jadi macam aku, dah nak kahwin baru terhegeh2 nak gi kursus..kui3....tapi ok jugak la, ilmunya fresh lagi kan... ok la.. tata..

0 comments: